Care este cea mai buna meta descriere pentru un CTR (click through rate) mare?

Pozitia unui site in SERP este aceea ce ne ofera satisfactii materiale si profesionale deosebite. Pentru a obtine aceasta pozitie, este necesar sa ne indreptam atentia spre toti factorii ce tin de optimizarea SEO, indiferent ca acestia sunt off page sau on page.

Unul dintre factorii cheie de care trebuie sa tinem seama sunt meta descrierile articolelor, care au un rol important pentru un CTR bun si o pozitie cat mai sus a site-ului nostru in Google.

Ce este o meta descriere?

Definita „rece” a meta descrierii este aceea de atribut html ce ofera o descriere scurta si precisa a continutului unei pagini web. Pe intelesul tuturor, meta descrierea apare sub titlul paginii returnat de cautarea Google pentru anumite cuvinte cheie si este vizibil doar pentru motoarele de cautare.

O meta descriere corecta  va creste rata de click (CTR-ul) paginii si va oferi vizitatorilor informatia de care acestia au nevoie.

O meta descriere bine elaborata trebuie sa indeplineasca mai multe cerinte.

Astfel, aceasta va trebui sa contina cuvintele cheie ale paginii, deoarece vizitatorii vor sa vada ca site-ul corespunde necesitatilor lor. Acest criteriu va avea si un impact puternic asupra cresterii ratei de click.

Lungimea acesteia trebuie sa fie intre 135 si 160 de caractere. In teorie, numarul acestora nu este limitat din punct de vedere tehnic, dar va trebui sa tineam seama de faptul ca Google afiseaza numai primele 160 de caractere, iar restul textului nu va fi afisat.

Meta descrierea trebuie sa fie cat mai relevanta, pentru a atrage utilizatorul sa dea „click” pe anuntul respectiv. Daca spre exemplu avem cuvantul „Costume”, meta descrierea va face referire la costumele de pe site, nu la informatiile generale ce sunt afisate pe site.

O meta descriere relevanta va creste rata de click, deoarece utilizatorul va fi interesat sa afle cat mai multe detalii din pagina vizata.

O rata de click mare se obtine destul de simplu

Textul meta descrierilor trebuie sa fie cat mai sugestiv, pentru a atrage vizitatorii. Nu este suficient sa urcam in SERP daca nu avem si suficiente clickuri, ce sunt materializate printr-un numar mare de vizitatori.

Unul dintre cele ai importante lucruri este ca meta descrierea sa fie conceputa pentru vizitatori, nu pentru motoarele de cautare. Cea mai frecventa greseala este aceea denumita ”keyword stuffing” si se refera la faptul ca meta descrierea este plina de cuvinte de umplutura.

Un lucru total contraindicat este copierea aceleiasi meta descrieri pentru mai multe pagini. Criteriul dupa care se ghideaza Google in aceasta privinta este acelasi cu cel folosit pentru paginile indexate, si anume continutul site-ului. Astfel, doua site-uri cu continut identic vor fi catalogate ca site-uri duplicat si vor fi penalizate, iar doua meta descrieri identice vor impartasi aceeasi soarta.

Ghilimelele trebuie folosite cu foarte mare grija, deoarece folosirea acestora este interpretata ca si inchiderea tagului, fapt ce va duce la scurtarea lungimii textului.

In cazul in care avem un magazin afiliat sau un magazin online, o idee buna ar fi sa includem in meta descriere si o serie de date tehnice referitoare la produsul ce va fi vandut. Daca un vizitator cauta in mod special un produs, cerintele tehnice nu il vor interesa, insa o mentionare a pretului ar fi binevenita.