Click-urile, cheia de bolta a unei campanii online de succes

Toti cei ce navigheaza pe internet au auzit de Google. Motorul de cautare a devenit un instrument fara de care existenta internetului nu ar mai fi de conceput, iar facilitatile pe care acesta le ofera in sprijinul afacerilor sunt fara precedent.

Atunci cand ne lansam un site si dorim rezultate rapide, cel mai simplu este sa ne deschidem un cont Adwords. Desi investitia in timp este insemnata, facilitatile de care vom beneficia ulterior sunt excelente. Astfel, vom afla cu usurinta:

  • Ce cuvinte cheie sunt cele mai bune;
  • Ce grupuri de cuvinte cheie sunt cele mai scumpe si care sunt cele mai ieftine;
  • Care sunt cuvintele pe care competitia este foarte mare;
  • Care sunt cuvintele cheie neperformante, etc.

Pentru o campanie Adwords de succes va trebui sa tinem seama insa de anumiti parametrii, pe care ii voi detalia mai jos.

Campaniie online se bazeaza pe detalii

Rata de click (CTR) ne arata care este raportul intre numarul de click-uri si cel de afisari al anuntului nostru, intr-un cuvant ne arata relevanta campaniei pentru utilizator. CTR-ul este factorul principal ce influenteaza costurile unui click, ce depind de scorul de calitate. Cu cat acesta este mai ridicat, cu atat vom plati mai putin pentru fiecare click.

Este importanta si pozitia anuntului in rankul Google, lucru ce ne va indica valoarea CTR-ului. Daca pozitia acestuia este proasta, inseamna ca CTR-ul are o valoare mica si va trebui sa luam masuri pentru a il corecta. Atentie la preturi: un CTR mic inseamna automat un cost per click semnificativ mai mare.

Scorul de calitate ne arata cat de relevante sunt anunturile noastre pentru Google. Acesta sta la baza pretului per click, deoarece cu cat scorul de calitate este mai mare, cu atat mai mic va fi costul platit pentru fiecare click.

Rata de click este cea mai usoara metoda prin care se pot tine sub control costurile per click, deoarece depinde direct de inspiratia noastra, nu de partea de programare sau de colegii ce se ocupa de SEO.

Costul per click, esential pentru o campanie de succes

Acest indicator este cel mai important in cazul unei campanii Adwords. Nu trebuie sa ne speriem de faptul ca pentru inceput CTR-ul va fi destul de mare, deoarece nu exista un istoric al companiei noastre, dar pe masura ce campania noastra se va invechi, costurile platite vor fi din ce in ce mai mici.

Durata media a vizitei si Bounce Rate-ul sunt importante, deoarece acesti indicatori ne arata daca folosim cuvintele cheie potrivite. Trebuie insa sa fim atenti la momentul in care vom inlocui anumite cuvinte cheie in cazul in care avem un bounce rate mare sau o durata medie a vizitei scazuta.

Acest lucru nu inseamna ca toate cuvintele cheie folosite sunt gresite si in acest caz ar trebui sa facem o analiza detaliata a legaturii cuvintelor cheie cu reclama.

Bounce rate-ul este foarte volatil, asadar nu trebuie sa ne speriem de variatiile mari ale acestuia. Din experienta proprie, am avut valori destul de mari ale acestui indicator, chiar si in conditiile in care durata medie a vizitei era apropiata de optim.