Fiecare detinator de site-uri isi doreste cat mai mult trafic organic. Acesta reprezinta cheia spre succes a afacerilor noastre, mai ales astazi, cand online-ul se afla la putere. Indiferent de obiectul de activitate al unui site, un trafic mare inseamna o cifra de afaceri mai mare sau o suma consistenta ce poate fi obtinuta din publicitate.
Rata de click, un indicator relevant
In afara de volumul traficului, ar trebui sa fim preocupati si de o rata de click (CTR) cat mai mare. Aceasta masoara relevanta site-ului nostru si este calculata ca raportul dintre numarul de click-uri si numarul de afisari al unui anunt.
CTR-ul este unul dintre cei mai importanti indicatori utilizati de Google pentru a afla relevanta unei reclame si ne ofera informatii pretioase asupra anunturilor noastre.
Valoarea CTR-ului este usor de aflat si se poate afla utilizand Google Search Console, urmand calea: Search Traffic – Search Analytics.
In cazul in care ne dorim obtinerea unor rezultate rapide, cel mai indicat este sa apelam la o campanie SEO, ce va utiliza mai multe cai pentru a ne obtine o pozitie mai buna in SERP.
In cazul in care nu avem resursele financiare pentru a face acest lucru, este bine de de stiut ca se poate apela si la alte mijloace.
In primul rand va trebui sa scriem meta titluri sugestive pentru cautarile pe care le targetam. Meta titlul este vizibil numai in cazul motoarelor de cautare si apare sub forma unui link albastru. Desi numarul de caractere nu este limitat, este bine sa ne oprim la maxim 70 de caractere, deoarece tot ce apare dupa acestea va fi taiat in mod automat de Google.
Traficul organic va creste daca folosim meta descrieri sugestive
Deosebit de importante sunt meta descrierile, ce vor trebui sa fie sugestive si sa includa un mesaj „call to action” bine structurat. Acestea vor fi afisate de Google sub linkul albastru al meta titlului si URL si vor avea un maxim de 160 de caractere.
Meta descrierea indeamna oamenii sa dea click pe rezultatul cautarilor, deoarece este privita ca un rezumat al continutului ce poate fi gasit in site-ul descris.
O alta metoda este implementarea unei scheme.org ce va imbunatati afisarea rich snippets in SERPs. Folosind anumite date structurate vom putea afla informatii relevante direct cu ajutorul Google. Astfel, vom afla mai repede lista de preturi, disponibilitatea produselor, orele la care avem programare la cabinetul dentistului, etc.
Adaugarea de continut nou este una din cerintele de maxima importanta pentru Google. Motorul de cautare este un mare amator de continut nou, iar cu cat numarul articolelor publicate va fi mai mare, cu atat pozitia paginii in Google va fi mai buna. In cazul in care avem anumite pagini cu o autoritate mai mare, se poate redirectiona tagul rel canonical spre noua pagina publicata.
Articolele noi publicate vor apare cu o data de publicare recenta, ce va atrage cu siguranta mai multe click-uri.
Este necesar ca si continutul sa fie orientat spre un domeniu de activitate specific site-ului nostru, iar in acest caz este important sa intelegem profilul persoanelor targetate si al nevoilor acestora.