Odata cu dezvoltarea internetului, metodele prin care se poate monetiza un site au devenit din ce in ce mai usoare, in special odata cu aparitia Google. Cine nu a auzit de Google Adsense sau Google Adwords?
Atunci cand ne dorim rezultate rapide, este suficient sa apelam la o campanie Adwords bine gandita, iar vizitatorii nu vor intarzia sa apara.
Probemele vor incepe sa apara atunci cand vedem ca site-ul nostru are multi vizitatori, dar vanzarile sunt destul de proaste, ceea ce ne va conduce la concluzia ca rata noastra de click este destul de slaba.
Ce este rata de click (CTR)?
Pentru colegii nostri ce sunt la inceput de drum, voi spune ca rata de click (pe scurt, CTR) este un raport stabilit intre numarul de click-uri si cel de afisari al unui anunt dintr-o campanie Google Adwords. Toti posesorii de site-uri isi doresc un CTR mare, deoarece acest lucru inseamna ca anunturile noastre sunt relevante pentru utilizatori, iar vizitele acestora se vor trasforma in bani. Nu in ultimul rand, un CTR mare inseamna un scor de calitate mai bun si un cost mult mai mic ce va fi platit pentru fiecare anunt.
Desi ne gandim ca un anunt atragator este greu de scris, trebuie numai sa tinem cont de cateva aspecte importante iar rezultatele nu vor intarzia sa apara.
Astfel, intrebarile retorice vor da anuntului nostru un aspect de siguranta. Faptul ca stim foarte bine caracteristicile tehnice ale unui produs si necesitatile clientului, ne va apropia de acesta si ii va transmite ca a ajuns la locul potrivit, fapt ce il va face sa dea click pe anuntul respectiv.
Una dintre cele mai bune metode de a atrage un client este sa ii oferim ceva gratuit. Este bine ca anuntul nostru sa faca referire la o gratuitate, spre a atrage clientul.
O campanie Adwords bine gandita este cheia succesului
Nu trebuie sa omitem sa inseram in anunt si reducerile pe care le vom acorda, iar cand acestea apar sub forma unor cifre, este cu atat mai bine. 35%, 50% sau alte cifre vor atrage clientul, iar rata de click-uri va fi semnificativ mai mare.
O campanie bine gandita inseamna si un cost per click (CPC) mult mai mic. Cu cat avem mai multe click-uri, cu atat va fi mai bine, dar nu trebuie sa neglijam faptul ca este valabila si reciproca. O campanie Adwords neinspirata ne va face sa platim un pret mai mare pentru fiecare click.
Pentru a nu pierde atentia utilizatorilor este necesar sa precizam clar un numar, indiferent ca aceste se refera la pret, la un top (top 10 hote de bucatarie) sau la un anunt „motivational” (5 motive pentru care sa iti achizitionezi un storcator de fructe).
Delimitarea timpului este un factor important pentu a ne creste CTR-ul. Clientii online au tendinta de a vizita mai multe site-uri si de a face comparatii intre specificatiile si preturile produselor, ceea ce inseamna ca exista o posibilitate mare de a se razgandi in ceea ce priveste produsul nostru, asadar nu trebuie sa ezitam in a folosi anunturi de tip „3 zile pana la expirarea ofertei”, etc.