Traficul reprezinta una dintre cele mai mari probleme ale detinatorilor de site-uri. Menirea unui site este aceea de a aduce cat mai multi vizitatori, dar acest lucru este deosebit de dificil pentru perioada de start, cand site-ul nostru se afla la inceput de drum si nu este cunoscut.
Daca ne dorim un trafic substantial va trebui sa fim dispusi sa investim o suma mai mare de bani, iar reclamele platite sunt cea mai usoara cale prin care vom aduce vizitatori pe site. Problemele pot sa apara in momentul in care investitiile nu dau randamentele scontate, iar acest lucru inseamna ca sunt necesare corectii asupra unor factori.
Google, numarul 1 pentru reclamele platite
Atunci cand discutam despre reclamele platite ne gandim la Facebook si la Google Adwords. Desi sunt mult mai scumpe si mai greu de gestionat, reclamele Google Adwords au rezultate mult mai bune si ne ofera mult mai repede traficul mult asteptat.
Este bine de stiut pentru inceput ca folosirea bannerelor generice, ce prezinta site-ul si nu au incluse un mesaj „call to action” nu este cea mai indicata metoda pentru a face o campanie de promovare. Campania va avea rezultate mult mai bune daca vom folosi anumite cuvinte cheie ce vor fi utilizate intr-o campanie Adwords bine gandita.
In cazul in care suntem la inceput de drum, Google ne va ajuta sa ne alegem cuvintele cheie cu ajutorul „Keywords Planner”, ce ne va spune cat de cautate sunt cuvintele cheie, care este pretul platit si cat de mare este concurenta. In cazul in care nu dorim sa apelam la ajutorul Google, este bine de stiu ca sunt mult mai multe asemenea instrumente, care dau rezultate la fel de bune ca Google.
Campaniile online reusite au o rata de click mare
Practica ne arata ca o campanie Adwords bine gandita are un CTR (rata de click) de cel putin 10%. Este necesar sa ne facem si un buget estimativ, care se poate calcula foarte usor folosind formula:
Numar de cautari x Costul sugerat de Adwords x CTR (de exemplu 10%)
Cea mai mare provocare o reprezinta mentinerea unei rate de click mare, iar aceasta se poate realiza printr-un anunt sugestiv, ce va determina utilizatorul sa dea un click si sa intre pe site-ul promovat. Trebuie numai sa fim atenti sa utilizam cele mai potrivite cuvinte cheie si sa folosim metadescrieri sugestive, iar succesul nu va intarzia sa apara.
Trebuie sa ne asiguram ca mentinem si un cost rezonabil pentru fiecare click. Costul per click (CPR) va fi mentinut la un nivel scazut daca vom avea grija sa avem un scor de calitate ridicat.
Desi vom fi tentati sa utilizam mai multe instrumente pentru a ne eficientiza campaniile, va recomand pentru inceput sa va limitati numai la a scrie continut de calitate si sa utilizati un numar scazut de instrumente.
Astfel, cele mai indicate sunt Google Adwords (pentru determinarea cuvintelor cheie potrivite si atragerea utilizatorilor pe site), Google Trends (pentru a vedea ce cuvinte sunt cele mai cautate in anumite tari), Google Analytics (pentru a verifica traficul) si Google URL Builder.