Fiecare dintre detinatorii de site-uri cauta sa monetizeze cat mai bine site-urile din portofoliu, iar cea mai usoara cale de a castiga bani este sa aderam la programul Google Adsense si sa difuzam publicitate. Cea mai frecventa problema de care ne vom lovi in acest caz este aceea ca am putea sa avem o rata de click (CTR) foarte mica, ceea ce inseamna ca vizitatorii nostri nu prea dau click pe reclame.
Rata de click depinde de mai multi factori
Asa dupa cum stim, rata de click este raportul procentual dintre numarul de afisari ale unui anunt si numarul de click-uri efectuate pe acel anunt.
CTR-ul poate fi afectat insa de foarte multi factori, iar analiza acestora ne va oferi oportunitatea de a corecta anumite lucruri atunci cand situatia tinde sa ne scape de sub control.
Sursele din care vin vizitatorii
Vizitatorii directi sunt „inima” unui site, deoarece acestia vor avea suficienta rabdare sa citeasca continutul site-ului si vor da click pe reclamele afisate, iar rata de click va creste spectaculos . Vizitatorii ce sosesc din motoarele de cautare fac parte din categoria acelora grabiti, care nu vor avea rabdare sa citeasca informatiile de pe site si vor parasi rapid pagina daca nu gasesc suficient de repede informatiile de interes.
Continutul paginii
Continutul interesant si bine structurat este esential pentru vizitator, dar trebuie sa fie un continut care sa permita inserarea cu usurinta a reclamelor contextuale, ceea ce va duce la o rata de clickuri crescuta. Acest lucru se poate realiza prin introducerea in textul afisat a cat mai multor cuvinte cheie.
Tara de origine a vizitatorilor
Este unul dintre factorii cei mai importanti in cazul CTR-ului. Vizitatorii din tarile cu o putere mai mare de cumparare (SUA, Germania, Anglia, etc) vor genera un CTR mediu sau peste medie, in timp ce vizitatorii din tarile mai slabe economic (Africa sau Asia) vor genera preturi pe clic mult mai mici.
Un cont Adsense poate fi influentat si de grafica folosita
Elementele grafice pot influenta intr-o oarecare masura ratele de click.
Astfel, culoarea si dimensiunea reclamelor poate afecta destul de mult rata de click. Zicala „mai mare inseamna mai bine” se aplica cel mai bine in cazul reclamelor online, iar reclamele patrate si cele dreptunghiulare au cea mai mare rata de succes in randul utilizatorilor.
Locul unde vom amplasa publicitatea va amplasa in mod cert CTR-ul. Daca reclama va fi amplasata in partea de jos, este posibil ca utilizatorul sa nu ajunga sa o vada, iar daca aceasta este amplasata in pozitie centrala in partea superioara cu siguranta ca aceasta va fi remarcata mai des.
Timpul de incarcare al site-ului este unul dintre factorii importanti ce va afecta rata de click. Site-urile ce se incarca mai greu vor afecta considerabil CTR-ul, deoarece vizitaorii nu vor avea rabdarea necesara de a astepta site-ul sa se incarce, iar rata de respingere va fi astfel foarte mare.
Pe de alta parte, un site ce se incarca rapid va indemna utilizatorii sa petreaca mai mult timp pe site, fapt ce va duce la o crestere a ratei de click.